Opdracht

Hoe kun je je als ziekenhuis onderscheiden van andere? Veel meer dan alleen met de kwaliteit van de zorg. Wat te denken van bijvoorbeeld gastvrijheid of communicatie? In opdracht van de Raad van Bestuur van VieCuri Medisch Centrum werkte ZB aan een nieuwe positioneringsstrategie. Op basis daarvan werd ook het marketing- en communicatiebeleid van de organisatie aangescherpt.

Aanpak

VieCuri Medisch Centrum is met meer dan 3.000 medewerkers en ziekenhuizen in Venlo en Venray een belangrijke speler in de zorg in Noord-Limburg. ZB-directeur Robbert Zantinge was een jaar lang interim-adviseur voor de Raad van Bestuur.

Robbert: ’Het is geen geheim dat ik me thuis voel in de sector Zorg & Welzijn. Dus ja, dit vind ik een prachtklus. Waarom? Misschien wel omdat je in de zorg zo duidelijk het verschil kunt maken. Communicatie is er cruciaal, de hele dag en bij iedereen. Daarover nadenken en me in zo’n vraagstuk als de positionering vastbijten, vind ik prachtig om te doen.’

Resultaat

ZB voert met regelmaat interim- en adviesopdrachten uit in de gezondheidszorg, zoals voor (academische) ziekenhuizen en thuiszorginstellingen. ZB werkt(e) onder meer voor RadboudUMC, Thebe Thuiszorg, Pensioenfonds Zorg en Welzijn en ziekenhuizen in Utrecht, Haarlem, Venlo, Goes, Almelo, Ede en Winterswijk.

Meer informatie

Website VierCuri Medisch Centrum

Meer over:

Reageer