T-Mobile: van (print) personeelsmagazine naar volledig sociaal intranet

Medewerkers informeren over actualiteiten binnen de organisatie: ZB doet het al ruim 12 jaar voor T-Mobile. Dagelijks produceren contentspecialisten nieuwsberichten, achtergrondverhalen en andere content om medewerkers te informeren.

Opdracht

Van print magazine naar online

T-Mobile kiest in 2007 voor ZB als bureau voor de interne communicatie. Tot 2011 ondersteunen contentspecialisten van ZB de afdeling Corporate Communicatie bij het maken van een personeelsmagazine. In 2011 besluit T-Mobile volledig online te gaan en wordt in samenwerking met ZB het sociale intranet T-Share gelanceerd. Nog tot de dag van vandaag produceren communicatiespecialisten van ZB content voor T-Share.

Aanpak

Liken en delen: op T-Share komt alles samen

ZB krijgt de opdracht om een online magazine te maken voor de 2.500 medewerkers op het hoofdkantoor, de callcenters en in de meer dan honderd winkels. Voor het online magazine dat in 2011 wordt gelanceerd, wordt bewust gekozen voor een interactieve intranetsoftwaretool. Bezoekers kunnen niet alleen reageren op artikelen en video’s, maar ook content liken en zelf eenvoudig teksten en foto’s uploaden. Het online magazine is zó succesvol dat het uitgroeit tot het sociale intranet van T-Mobile waar nieuwsvoorziening, kennis delen en samenwerken hand in hand gaan.

Resultaat

T-Share wint goud en zilver bij Grand Prix Content Marketing

T-Share is inmiddels het belangrijkste communicatiemiddel binnen T-Mobile Nederland. Zo is 96% van de medewerkers actief deelnemer op het social intranet en bijna de helft van de medewerkers gebruikt het platform dagelijks. Vanwege het succes werd T-Share op tal van online congressen getoond als voorbeeld-case. Ook werd het meerdere keren bekroond met een Grand Prix Content Marketing: in 2015 won het de Gouden Grand Prix Contentmarketing Beste online platform in 2015 en in 2016 Zilver in de hoofdcategorie ‘Business to Employee’.

Bekijk alles cases