Opdracht

De SER is een adviesorgaan van regering en parlement waarin ondernemers, werknemers en kroonleden samenwerken om tot overeenstemming te komen over belangrijke sociaal-economische onderwerpen.

Opdracht: ontwikkel een data driven crossmediaal redactioneel concept dat enerzijds inzicht geeft in wat de SER voor Nederland doet en hoe ze dat doet en anderzijds een groter – en deels jonger – publiek opbouwt.

Aanpak

Het positionerende contentconcept ‘Zicht Op…’ voorziet in een thematische redactionele aanpak die erop gericht is om doelgroepen op verschillende touchpoints, zowel online als offline, kennis te laten nemen over wat het werk van de SER inhoudt, met welke thema’s en vraagstukken de SER bezig is en hoe de SER haar doelgroepen daarin de helpende hand biedt. De ontwikkelde middelenmix van het concept Zicht Op… bestaat onder meer uit een online magazine (Zicht Op..), print magazine (Zicht Op…), podcast (Impact in de Polder), e-mail nieuwsbrief, events (SERtalks) en social formats. De redactionele totstandkoming is een co-creatie tussen het contentteam van de SER en het multidisciplinaire klantteam van ZB.

Bekijk alles cases