Waarom BPD nu beter communiceert
Communiceren vanuit strategie en kennisbehoefte van de doelgroep, dat was een grote wens van gebiedsontwikkelaar BPD. Samen met ZB is een contentstrategie om te inspireren en te verbinden ontwikkeld.
Opdracht
Slimme keuzes om sneller in contact te komen met de kerndoelgroepen
BPD is een van de grootste gebiedsontwikkelaars van Europa en de grootste woningbouwer van Nederland. Sinds 1946 werkt BPD aan gebieden waar mensen prettig kunnen wonen en werken.Een slimme contentstrategie draagt direct bij aan de ambitie van gebiedsontwikkelaar BPD: inspireren en verbinden met de doelgroep. Om in de journey eerder in contact te komen met kerndoelgroepen als wethouders en beleggers, vroeg de gebiedsontwikkelaar ZB om advies. Het resulteerde in een contentaanpak die zich uitstrekt over kennisdomeinen.
Aanpak
Met team specialisten werken aan contentkalenders
ZB ontwikkelde samen met de afdeling Communicatie van BPD een contentstrategie die zich uitstrekt over vijf kennisdomeinen. Elk domein wordt geleid door een interne ambassadeur (tevens directielid). Tijdens de contentvergadering schuiven ook inhoudelijke specialisten en communicatieadviseurs van BPD en een ZB-contentmanager aan om contentkalenders samen te stellen. De communicatiemiddelen die worden ingezet, zijn een online kennisplatform, een internationaal inspiratiemagazine voor relaties, kennisdossiers en (video)content.
Resultaat
Bookazine BPD Magazine scoort met een 7,6
De communicatiemiddelen hebben mooie resultaten:
- BPD Magazine scoort met een 7,6, ruim boven de landelijke benchmark.
- BPD Magazine ontving de Grand Prix Content Marketing voor beste magazine.
- Juryrapport: ‘Een sterke formule, topvormgeving en kwalitatief hoogwaardige inhoud. Een magazine dat aantoonbaar vanuit de strategie is gemaakt én dat je in uitvoering pákt.’
- BPD en ZB werden meerdere keren en met verschillende producties genomineerd voor de Grand Prix Contentmarketing.