Opdracht

Restyling intern personeelsblad Radbode

Medewerkers die geïnteresseerd zijn in de ontwikkelingen binnen een organisatie (en in elkaar) zijn waardevol. Om hen frequent te kunnen informeren, inspireren en verbinden brengt Radboudumc al jarenlang Radbode uit. Eerst als krant, maar na de lancering van een nieuwe huisstijl in 2013 was het tijd om Radbode een restyling te geven.

Aanpak

Inventariseren, inspireren, ontwikkelen

Om de wensen van medewerkers te inventariseren en hen te inspireren, startte ZB de restyling van Radbode tot een intern magazine met een workshop ‘Crossmedia’. In deze workshop werd medewerkers gevraagd wat zij in het magazine zouden willen lezen en interessant vonden. Met deze input ontwikkelde ZB een nieuwe vormgeving voor de Radbode, die tot op de dag van vandaag wordt gebruikt.

Resultaat

Acht edities per jaar

Radbode verschijnt ongeveer acht keer per jaar en wordt thuisbezorgd bij medewerkers en gepensioneerden van het Radboudumc. In het magazine staan onder andere persoonlijke verhalen van medewerkers en patiënten, jubilarissen en ontwikkelingen binnen het ziekenhuis.

Meer weten?

Wil je meer lezen over interne communicatie of een intern magazine in het bijzonder? Dan vind je dit misschien ook interessant:

Bekijk alles cases