Opdracht

ZB ontwikkelde in opdracht van WUR een contentstrategie om het nieuwe online kennisplatform, de Digital Agri Hub, wereldwijd bekend te maken.

De Hub is een snelgroeiende portal waar WUR agri- en technologische kennis en innovaties van over de hele wereld verzamelt. Alle content is vrij toegankelijk en vooral bedoeld voor bijvoorbeeld data-analisten, bedrijven en overheden die met deze informatie betere diensten voor kleine, zelfstandige boeren in Afrika en Azië kunnen ontwikkelen. Inhoudelijk is de hub geheel gericht op een klimaatbestendig, duurzaam en inclusief voedselsysteem.

Voorbeelden waarmee Wageningen University & Research (WUR) boeren in Afrika en Azië probeert te helpen om de opbrengst op hun land te verbeteren, zijn bijvoorbeeld een app waarmee boeren medicijnen voor hun dieren kunnen bestellen. Of een radioprogramma met real-time weerberichten in meer dan honderd talen.

Aanpak

Bij de start van het project analyseerden we samen met diverse WUR-experts de strategie van de Digital Agri Hub. De vragen van Wageningen University & Research waren zeer concreet: geef feedback op de communicatieaanpak, help ons ontdekken wat stakeholders beweegt en ontwikkel een contentstrategie.

Op basis van de ambities, kansen en behoeften van de diverse stakeholders bepaalden we de doelstellingen van de content. Voor iedere subdoelgroep stelden we daarna kernboodschappen op. Content- en conversionmapping maakte vervolgens inzichtelijk welke formats we moeten inzetten om per doelgroep prospects in ambassadeurs te veranderen.

Resultaat

Met de contentstrategie die we voor WUR ontwikkelden worden nu doelgroepgerichte formats gemaakt die de engagementfunnel verbeteren. De volgende stap die we gaan zetten, is de daadwerkelijke productie van content die zo veel mogelijk kennis bij zoveel mogelijk boeren brengt.

Bekijk alles cases