Vormgeving voor de 200 winkels van SNS

ZB is voor SNS de vaste partner voor vormgeving en dtp. Van reclame-stoepborden tot interactieve mega-billboards aan de snelweg. En van personeelsadvertenties tot display-materialen in de meer dan 200 winkels. ZB maakt het. 

Opdracht

Doorvertaling van campagnes

Reclamecampagnes worden door de marketing- en communicatiestrategen van SNS ontwikkeld in nauwe samenwerking met het vaste reclamebureau Alfred. Veel van deze campagnes krijgen een lokale doorvertaling. Naast tv en radio worden bijvoorbeeld ook online advertising, winkelpromotie, pr en social media ingezet.

Voor die doorvertalingen is door ZB onder leiding van ZB-art director Esther een team van drie vormgevers en dtp’ers samengesteld. Het team werkt dagelijks aan tal van vormgevings- en dtp-opdrachten zoals advertenties, nieuwsbrieven, folders. Ook worden bijvoorbeeld wijzigingen doorgevoerd in bestaande middelen na een (huisstijl)aanscherping.

Resultaat

Typische Nederlander

Een bekende campagne, waarvoor veel communicatiemiddelen zijn ontwikkeld, is die van de Typische Nederlander. In 2017 introduceerde de bank Bart, het nieuwe gezicht van SNS. Geen BN’er, maar een TN’er; een Typische Nederlander. ‘Iemand in wie we allemaal een beetje van onszelf herkennen.’

Bart is het ideale gezicht voor SNS; de heel normale, nuchtere, no-nonsense bank die er is voor de gewone Nederlander. In de campagnes staan typische Nederlandse eigenschappen centraal. Denk aan dat Nederlanders altijd zo goed op hun geld letten, dat ze dol zijn op voordeel of dat ze niet durven te onderhandelen.

Bekijk alles cases