Prijswinnende personalisatiewebsite over scheiden en mediation
Drie of vier keer klikken en je krijgt alleen nog maar content te zien die voor jou relevant is: dat doet het ingenieuze systeem achter het personalisatieplatform verder-online.nl. Dit platform biedt alle betrouwbare informatie over scheiden en mediation. ZB viel er meerdere keren mee in de prijzen.
Opdracht
Betrouwbare informatie over scheiden door experts
Hoe kan de Nederlandse Vereniging Familierecht Advocaten Scheidingsmediators (vFAS) ervoor zorgen dat het publiek haar ziet als dé kennisautoriteit bij echtscheidingen? Door zichzelf aan te prijzen via advertenties, óf door vrijblijvend betrouwbare informatie te bieden? De vFAS koos voor het laatste: betrouwbare informatie bieden over scheiden en alles wat daarbij komt kijken. vFAS advocaten en mediators hebben zich na hun familierechtstudie allemaal nog drie jaar extra gespecialiseerd en zijn dé experts op zowel het juridische als op het emotionele vlak van scheiden.
Aanpak
Alleen maar relevante content voor de websitebezoeker
ZB ontwikkelde voor vFAS verder-online.nl, een vrij toegankelijk kennisplatform over scheiden en mediation. De site herkent na enkele kliks de bezoeker, wijst deze toe aan een profiel en toont daarna alleen nog de meeste relevante content. Iemand zonder kinderen krijgt dus geen tool te zien om de kinderalimentatie te berekenen. De doelgroepen zijn gesegmenteerd in acht verschillende persona’s die zich kunnen begeven in drie verschillende fases in hun customer journey. Alle content is door ZB gelabeld met de een persona én met een fase, zodat de website weet welke content relevant is en in welke volgorde deze moet worden aangeboden.
Resultaat
Door personalisatie van 1 naar 9 minuten leestijd
- Time on site: ruim 9 minuten gemiddeld per bezoeker
- Conversie: 16% gemiddeld voor alle conversiedoelen
- Winnaar Grand Prix Contentmarketing Award voor Beste Contentplatform
De jury: ‘De jury is hier daadwerkelijk van onder de indruk. De technologie achter het platform is indrukwekkend. Op basis van data en zes persona’s past de content op de website zich realtime en dynamisch aan voor de eindgebruiker. Elke bezoeker is gemiddeld bijna tien minuten op de site, dat is indrukwekkend. Prachtige aanpak voor een moeilijk onderwerp. Dit is de droom van elke contentmarketeer.’
- Winnaar Grand Prix Contentmarketing Award: Beste data driven executie
- Winnaar bronzen Grand Prix Contentmarketing Award B-to-C
Meer informatie
Interesse in personalisatie-technieken voor jouw website? Op youwebsite.nl lees je er alles over. YOU (een product van ZB) is geschikt voor elke organisatie die werkt met een contentgedreven strategie. Lees hier meer over de drie Grand Prix Awards voor verder-online.nl of lees de blog ‘De steeds belangrijkere rol van personalisatie in contentmarketing’.