Vraag 1. Ik heb de handen op elkaar voor een intern magazine. En nu?

ZB bellen! Of als je zelf van de kant wilt komen: organiseer een of twee workshops met collega’s van verschillende afdelingen. Hiermee creëer je draagvlak. Geef iedereen huiswerk: wat lees je zelf graag? Neem voorbeelden mee. En ook, wat zou je graag willen weten over het bedrijf en je collega’s? En hoe wil je deze informatie het liefst ontvangen?

Vraag 2. Wat is dan de next step?

De workshops leveren uiteindelijk de ingrediënten op voor je bladformule. Dat is de basis voor je magazine. Een houvast voor ieder nummer. Bij iedere redactievergadering overleg je welke onderwerpen aan bod komen. Vervolgens verdeel je de taken en deadlines.

Vraag 3. Waarom zouden we een intern magazine maken?

Een magazine maken is een flinke investering. In tijd en geld. Maar het levert veel op, zoals binding met de organisatie en je collega’s. In een magazine is ruimte voor duiding en nadere uitleg. En het is ook gewoon leuk om te lezen over je collega’s. Geef je interne magazine een plek in de contentkalender en zorg voor leuke rubrieken: nice to know en need to know. En vergeet vormgeving en beeld niet.

Vraag 4. Hoe houd ik mijn collega’s betrokken?

Schroom niet om feedback te vragen. Wat vind je een interessant onderwerp? Welke rubriek sla je over? Overvraag je collega’s niet, maar het is goed om te weten of je doelgroep de content interessant vindt. Hiermee kun je je content steeds relevanter maken. Meer vragen over interne magazines? Wij zijn er voor je!

Lees ook onze eerdere Q&A’s:

Bekijk alle nieuwsberichten