Vraag 1. Hoe breng ik tijdens een presentatie mijn kwaliteiten zo goed mogelijk over?

Als je in een paar woorden wilt uitdragen waar je voor staat en in gelooft, is het belangrijk dat je jezelf ziet als een merk. Een ‘personal brand’. Want hoe gek het misschien ook klinkt; mensen zijn net een merk en worden ook zo bekeken. Wat breng je over? Wat wordt er van je onthouden? Bij ZB geven we de workshop Personal Branding, waarin je leert om jouw merk tot leven te brengen én over te dragen. Lees meer over de workshop.

Vraag 2. Wat kan ik doen om mijn teksten beter vindbaar te maken in Google?

Hoe goed jouw teksten vindbaar zijn in zoekmachines is afhankelijk van veel factoren. Maar om ergens te beginnen: schrijf zoals mensen zoeken. Een goed voorbeeld hierbij is ‘voice search’, dat de laatste tijd steeds populairder wordt. Mensen stellen een vraag aan Siri, die vervolgens een zoekmachine activeert om jou de best passende zoekresultaten te tonen. Probeer op je website dus bijvoorbeeld eens veelgestelde vragen van je klanten te beantwoorden.

Vraag 3. Ik vind het lastig om steeds maar weer nieuwe content ideeën te bedenken. Hebben jullie tips?

Laten we voorop stellen: ook wij zijn weleens inspiratieloos. Maar als je frequent een blog schrijft, heb je inmiddels vast al een mooie voorraad aan content. Duik eens in je archief en bedenk of je je content kunt hergebruiken. Zet een blog bijvoorbeeld om in een video of visual. Heb je meerdere blogs over hetzelfde onderwerp? Dan kun je ze misschien wel bundelen tot een whitepaper of e-book. Recyclen maar!

Vraag 4. Hoe kan ik ervoor zorgen dat meer medewerkers bijdragen aan de online zichtbaarheid van mijn bedrijf?

Medewerkers zijn de ambassadeurs van je bedrijf. Als ze er trots op zijn bij jou te werken, wil je natuurlijk graag dat ze dat uitdragen. Probeer deze trots daarom te stimuleren. Geef hen een podium, in welke laag van de organisatie ze zich dan ook bevinden. Zodra ze beseffen dat wat ze te vertellen hebben wordt gewaardeerd en opgemerkt, zullen ze zich belangrijk voelen. Met een beetje geluk komen ze de verhalen die gedeeld kunnen worden op termijn zelf brengen.

Lees ook onze eerdere Q&A’s:

Bekijk alle nieuwsberichten