Vraag 1. Ik heb een digitale handleiding gemaakt. Hoe zorg ik ervoor dat die wordt gelezen?
Wat goed werkt, is een interactieve pdf die je in een bladerbare tool plaatst. Door de pdf ‘lekker’ op te maken, heeft de ontvanger het gevoel door een magazine te bladeren in plaats van door een lange pdf met tekst.
Vraag 2. Ik loop met het maken van content achter de feiten aan en mis vaak momenten waar ik op in had kunnen haken. Wat kan ik doen?
Wat je nodig hebt, is een contentkalender. Het liefst als onderdeel van een strategie, waarmee je inzichtelijk maakt wat de belangrijkste thema’s binnen jouw bedrijf zijn. Als je dat weet, kun je vooruit plannen en weet je al een paar weken (of zelfs maanden) van tevoren welke belangrijke momenten eraan komen. En dan maak je content waar jouw doelgroep echt iets aan heeft.
Vraag 3. Mijn bedrijf heeft te maken met negatieve publiciteit. Wat nu?
Crisiscommunicatie is een vak apart. Het vraagt om snel schakelen, samenwerking met veel verschillende partijen en het zien van ‘the big picture’. Zoek je iemand die je daarbij kan helpen? Zowel Robbert als Marcel hebben allebei meer dan 20 jaar ervaring als crisismanager en woordvoerder. They know what to do. Lees meer over crisiscommunicatie.
Vraag 4. Er komt een grote klus aan, maar een van mijn medewerkers heeft plotseling zijn baan opgezegd. Ik heb geen tijd om te werven, maar het werk moet doorgaan. Wat nu?
Een nieuwe medewerker vind je (meestal) niet van de ene op de andere dag. Een interimmer kan de oplossing zijn. Terwijl jij rustig op zoek gaat naar een vervanger, neemt een van onze ZB’ers de zaken waar. Of het nu gaat om het aansturen van de communicatieafdeling of het maken van content. Lees meer over ZB Interim.
Lees ook onze eerdere Q&A’s: