Interim communicatieadvies en contentcreatie

Veel huurders hebben hoge woonlasten, waardoor het voor hen vrijwel onmogelijk is om te sparen of vermogen op te bouwen en een huis te kopen. Om daar een einde aan te maken, startte BLG Wonen de pilot ‘Huurverklaring’. Een team van ZB (met een communicatieadviseur en een online editor) ondersteunde bij de interne en externe communicatie en contentcreatie rond de lancering van de prijswinnende pilot.

Opdracht

Communicatieadvies en contentcreatie in aanloop naar de lancering van de pilot ‘Huurverklaring’

BLG Wonen gelooft in een toegankelijke woningmarkt voor iedereen. Dus ook voor huurders die graag willen kopen. Door de hoge huurprijzen is het voor veel ‘duurhuurders’ onmogelijk om te sparen of vermogen op te bouwen en haken ze vaak af na een online hypotheekberekening. BLG Wonen ziet de huurverklaring als een extra mogelijkheid om te beoordelen of de duurhuurder een verantwoorde stap kan maken naar een koopwoning. Tijdens de pilotperiode wordt bij maximaal 40 duurhuurders onderzocht of het mogelijk is om met onder andere de huurverklaring een hypotheek te krijgen.

Voor de contentcreatie en interne en externe communicatie in aanloop naar de lancering van de pilot vroeg de hypotheekverstrekker ZB om hulp.

Aanpak

Intern en extern communicatieadvies en contentcreatie

Vier maanden lang beten een communicatieadviseur en online editor van ZB zich vast in intern en extern communicatieadvies en on- en offline contentcreatie rond dit maatschappelijke initiatief. We schreven digitale nieuwsbrieven aan duurhuurders die zich hadden aangemeld voor de pilot en informeerden collega’s van de Volksbank en de onafhankelijke, financiële adviseurs van BLG Wonen over de pilot. Ook creëerden we content voor de website van BLG Wonen over de huurverklaring en de pilot en werkten we mee aan de berichtgeving rondom de aanmelding van de 1000e duurhuurder voor de pilot.

Resultaat

De pilot ‘Huurverklaring’ wint de Positive Finance Award 2019

De pilot ‘Huurverklaring’ werd in september 2019 gelanceerd en won een maand later de ‘Positive Finance Award 2019 in de categorie Go Viral’. Deze award wordt uitgereikt aan organisaties met vooruitstrevende initiatieven die nieuwe bruggen bouwen richting de samenleving.

Meer informatie

 

Bekijk alles cases