Workshop SNSWat is state of the art in contentmarketing? Welke merken doen het goed en wat kunnen we daarvan leren? Dat waren de vragen die centraal stonden in de workshop die Robbert Zantinge in juni gaf voor merk– en communicatiecollega’s van opdrachtgever SNS. 

‘Ik probeer altijd zoveel mogelijk vanuit de praktijk te praten’, zegt Robbert. ‘Natuurlijk heb ik ook altijd een deel theorie bij me en behandel ik de laatste internationale inzichten. Maar de meeste slices bevatten vooral inspirerende cases. Ik wil graag laten zien dat je natuurlijk kunt leren van Red Bull en Coca-Cola, maar vooral ook van wat kleinere en minder bekende merken aan het doen zijn. Als je goed kijkt, kun je ontzettend veel leren van Nederlandse merken als Fish Tales en Tony’s Chocolonely of Jyske Bank uit Denemarken.’

SNS voor gewone Nederlanders
Marielle Krouwel, manager Merk & Communicatie van SNS, wilde tijdens haar teamdag niet voor niets aandacht voor contentmarketing: ‘We willen het bankieren in Nederland weer normaal maken. We doen dat omdat veel mensen het gevoel hebben dat banken er meer voor zichzelf zijn dan voor hen. We laten zien dat het anders kan, normaler. We staan bij SNS met beide benen op de grond en willen de bank zijn voor gewone Nederlanders. Daarbij spelen contentmarketing en storytelling een steeds belangrijkere rol. We vertellen daarmee het verhaal waar we als bank voor staan, wat onze maatschappelijke taak is en hoe we naar de wereld kijken.’ 

 

Reageer