Merijn - Creative strategy director
Merijn en zijn skills omschrijven is op voorhand een mission impossible. Deze zeer ervaren creatieve geest is zo breed ontwikkeld, dat de kans groot is dat we iets vergeten te noemen. Dat gezegd hebbende, hier een poging:
Merijn is bij ZB eindverantwoordelijk voor strategie en creatie en maakte de overstap vanuit collega-bureau LVB. Daar was hij als content director en teamleider verantwoordelijk voor campagnes en multichannel programma’s voor onder meer Post NL, ABN-AMRO, bol.com en gemeente Den Haag. Eerder was hij head of business en content director bij Brand New Telly/Talpa Creative en head of apps, media & publishing bij Microsoft. In zijn vrije tijd helpt hij culturele instellingen bij hun positioneringstrategie en is hij vrijwilliger bij de Kindertelefoon.
Merijn is altijd op zoek naar wat hij zelf het big idea noemt. Hét uitgangspunt voor het verhaal dat een bedrijf of merk wil vertellen. Dit big idea ontwikkelen, bijschaven, voeden en neerzetten, is wat Merijn als geen ander kan. Natuurlijk is zijn creativiteit daarbij onmisbaar, maar zijn kennis van ons vakgebied is minstens zo belangrijk. En laten we vooral niet onbenoemd laten dat zijn algemene kennis encyclopedisch is en we de rode loper voor hem uiteggen bij elke pubquiz. Want weet jij uit je blote hoofd wie de eerste minister van Buitenlandse Zaken was onder Ronald Reagan? Precies.