Het BPD Magazine biedt een flinke dosis inspiratie en actuele thema’s, interessant voor internationale architecten, wethouders, investeerders en andere gebiedsontwikkelaars om zo goed op de hoogte te blijven. En wij mogen dat realiseren!
Opdracht
Kennis opdoen en delen in relatiemagazine
BPD is marktleider in Europa op het gebied van gebiedsontwikkeling. De missie van BPD is glashelder: creating living environments. Het ontwikkelen van gebouwen of woningen is niet een doel op zich; het gaat om het creëren van een omgeving waarin mensen prettig wonen, werken en leven. Aan ZB werd de vraag gesteld: ontwikkel een magazine waarin onze filosofie wordt vertaald, waar we kennis kunnen delen én opdoen door inspirerende voorbeelden.
Aanpak
Grote rol voor beeld en illustraties
BPD Magazine is een 84 pagina’s tellend inspiratiemagazine en verschijnt 2 keer per jaar in 2 talen (Nederlands en Duits). Het is een middel om kennis te delen. Lezers worden daarmee deelnemer in een kennisnetwerk dat wordt ondersteund en gevoed door BPD. Het magazine bevat opinies, achtergrondverhalen en reportages, ondersteund met prachtige fotografie. Foto’s, illustraties en infographics van (internationaal) bekende fotografen en illustratoren: beeld speelt een belangrijke rol in het concept. Centraal staat: delen van grensoverschrijdende inzichten en ervaringen. BPD Dossier is het bijbehorende, verdiepende katern.
Resultaat
Internationaal BPD magazine: genomineerd én een award
Het ontwikkelde concept ontving onder andere de Grand Prix Content Marketing voor beste art direction; een nominatie voor de opvallende wijze waarop beeld wordt toegepast in het magazine; en in 2017 werd BPD Magazine genomineerd in de categorie beste magazine.
Bekijk BPD Magazine en BPD Dossier op de website van BPD.