Een flexibele schil voor SNS

ZB heeft jarenlang samengewerkt met de afdeling Marketing van SNS. Wij zorgden voor een flexibele schil van freelancers en interimmers die ingezet konden worden op korte en op langere projecten.

Opdracht

Op piekmomenten opschalen

Een flexibele schil met gespecialiseerde freelancers en interimmers die op drukke momenten ingeschakeld kunnen worden. Dat was de wens van de afdeling Marketing van SNS.

Aanpak

Een netwerk met alle disciplines

Na een analyse werd in zes maanden tijd een professionele schil rondom de afdeling gebouwd met professionals. Een aantal goede freelancers (die al voor SNS werkten) bleven en via het netwerk van ZB zijn er verschillende ervaren professionals bij gekomen.

Via ZB werkten onder meer redacteuren, SEO-specialisten, vormgevers en campaigners in de flexibele schil. Zij werden voor klussen van 2 weken tot 9 maanden ingeschakeld. We werken hierbij volgens een standaard werkwijze waarin briefing, intake, kwaliteitsbewaking en evaluatie zijn opgenomen.

Resultaat

Bewaking kwaliteit en kwantiteit

Het resultaat: minder leveranciers, eenheid in tarieven en vooral bewaking van kwaliteit en kwantiteit. De belangrijkste voordelen voor SNS Marketing op een rij: flexibeler (de afdeling kan tijdelijke pieken makkelijker opvangen), leniger (de afdeling kan sneller reageren op interne vragen), goedkoper (denk aan de SEO-expert die je niet elke dag nodig hebt) en sterker (er is specifieke deskundigheid toegevoegd en deze wordt ook gedeeld met de vaste medewerkers).

Bekijk alles cases