Online marketing voor
de 18e en 19e eeuw

Opdracht

Meer aandacht voor de unieke collectie van ruim 3.000 schilderijen

Van Appel tot Mesdag. En van Breitner tot Mondriaan. Simonis & Buunk heeft het. De gerenommeerde kunsthandel (sinds 1927) koos voor ZB als marketing & communicatiebureau. De opdracht: zorg met een multimediale aanpak voor meer aandacht voor de unieke collectie van meer dan 3.000 schilderijen en zorg dat de naamsbekendheid onder kunstminnaars in binnen- en buitenland toeneemt.

Aanpak

Simonis & Buunk crossmediaal op de kaart zetten

Rondom grote evenementen, zoals veilingen, tentoonstellingen en verkoopdagen zetten we samen met een team van gespecialiseerde freelancers Simonis & Buunk crossmediaal op de kaart. Radiospotjes, tentoonstellingscatalogussen en advertenties in NRC en de Telegraaf zijn gebleven. Maar we helpen de kunsthandel ook bij het online en via social media meer zichtbaar zijn. De rode draad: kunstkopers attenderen op bijzondere nationale en internationale meesters.

Resultaat

Stijging in het aantal websitebezoekers en bereik van een recordaantal kunstliefhebbers

De multimediale aanpak wierp zijn vruchten af:

  • De eerste campagne ‘nieuwe stijl’ bereikte een recordaantal kunstliefhebbers;
  • Op de verkoopveiling kwamen tal van nieuwe kunstliefhebbers af, buiten het eigen netwerk;
  • De online campagnes zorgen voor fors meer bezoek op www.simonis-buunk.nl.

Meer informatie

Bekijk alles cases