2019 was het jaar van zaaien, nu is het tijd om te oogsten

Dit jaar staat er een ander ZB. Met dezelfde vrijmoedige, vrolijke en vindingrijke denkers, maar met letterlijk een ander gezicht. Marcel blikt terug op 2019 (zijn eerste jaar bij ZB) en maakt de balans op. Hoe ziet ZB er in 2020 en de toekomst uit?

Vorig jaar besloten we ZB door te ontwikkelen van een bureau voor contentmarketing tot een allround adviesbureau voor communicatie en content. We hebben onze propositie herijkt en verbreed en onze huisstijl gemoderniseerd. Vandaag zijn we in alle opzichten een ander bureau dan een jaar geleden. Waarom? Omdat we steeds vaker vragen krijgen op het snijvlak van beide vakgebieden. En omdat een communicatievraag soms een contentantwoord verdient. In ieder geval willen we voor opdrachtgevers op beide disciplines van betekenis kunnen zijn. Mooi om te zien dat we daardoor ook steeds vaker de rol van ‘huisbureau’ kunnen vervullen. In 2019 zijn we met ons merk en werk gegroeid. De weg die we bewandelden liep overigens bepaald niet rechtdoor. Hij had hoekjes, haakjes en drempels. Maar dat hoort bij groeien. Want dat is leuk, maar ook super lastig.

Klaar om te oogsten

Met elkaar vormen we ZB. Iedereen doet mee, denkt mee en maakt er deel van uit. Zo werken we interne projectteams, waarmee we ZB verder willen professionaliseren en optimaliseren. Met Huis op Orde, Teams in Balans en Business in Bloei zorgen we dat ZB klaar is voor de toekomst. Klaar om te oogsten. Wat daarin onze prioriteit heeft? Bestaande opdrachtgevers uitstekend van dienst zijn en blijven koesteren. We zijn van het lange samenwerken en de prachtige bedrijven waar we voor werken, hebben en verdienen onze onvoorwaardelijke aandacht. Door iedere dag te doen wat we al deden en door nieuwe uitdagingen met hen aan te gaan. En ja, natuurlijk zijn we daarnaast volop op zoek naar nieuwe opdrachtgevers met wie we kunnen samenwerken. Want als we verder willen groeien, moeten we mooie, nieuwe merken aan ons binden.

Het draait om plezier maken

Als ik kijk naar ZB en wat ons drijft en verbindt, draait het feitelijk maar om één ding: plezier maken. Vrolijk zijn, opgewekt. Met elkaar ZB zijn. Ik word blij als ik ons kantoor binnenstap. Van mijn fantastische collega’s en hun enorme vakmanschap. Ik word blij als ik zie met hoeveel betrokkenheid, energie en toewijding zij aan ZB én voor onze opdrachtgevers werken. En dat zeg ik niet omdat dat van me wordt verwacht; dat meen ik oprecht. Maar ik word ook blij om zelf het veld in te gaan, op zoek naar mooie samenwerkingen en om nog meer relaties te vertellen welke gave dingen we doen. Want geloof me, die doen we.

De aanloop naar een nieuw ZB is gemaakt. Letterlijk, met onze nieuwe huisstijl en website. Nu is het tijd om nog verder uit te dragen dat we bestaan en waar we voor staan. Wat ik je nog mee wil geven? Kom koffie drinken. Of nodig ons uit. Want als je het leuk vindt om met vrolijke, vrijmoedige en vindingrijke communicatie- en contentslimmeriken te werken, dan zijn wij het bureau dat je nodig hebt.

Bekijk alle nieuwsberichten