Pater familias

Rob van Vuure is een icoon in de wereld van communicatie en media. Hij was hoofdredacteur van vele tientallen tijdschriften, waaronder publieksbladen als Libelle, Margriet, Playboy, VIVA en Panorama. Omdat hij veel kwakkelende tijdschriften met stijgende oplages weer vlot wist te trekken, kreeg hij van zijn collega’s de geuzennaam ‘Bladendokter.’

Rob is specialist in het ontwikkelen van formules en daarmee van grote waarde voor ZB. Hij is onze interne coach en vraagbaak als we nieuwe communicatie- en mediaconcepten ontwikkelen. Ook geeft hij regelmatig workshops op het gebied van creativiteit voor teams van onze opdrachtgevers.

Rob schreef negen succesvolle boeken over communicatie, creativiteit en bladenmaken. Verschillende van zijn ideeën, initiatieven en formules zijn al tientallen jaren succesvol. Hij is bijvoorbeeld de bedenker van de Libelle Zomerweek en de al meer dan 25 jaar populaire rubriek ‘AnyBody’ in VIVA magazine. Door hem bedachte termen als ‘ijkpersoon’ en ‘taanmoment’, worden niet alleen toegepast door tijdschriftenmakers, maar ook door marketeers en marktonderzoekers.

Rob is veelvuldig gelauwerd voor zijn werk. Zo ontving hij onder meer een gouden Mercur en is hij Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Rob schreef negen succesvolle boeken over communicatie, creativiteit en bladenmaken. Karin Swerink, hoofdredacteur van de Nederlandse Vogue: ‘Rob was mijn hoofdredacteur bij Yes. Van hem heb ik meegekregen dat alles mogelijk is bij een tijdschrift en dat je altijd moet doorgaan tot het allermooiste en allerbeste. Ik blijf Rob van Vuure altijd dankbaar voor zijn inspiratie.’

Rob als BLDNDKTR op Twitter

Rob op Wikipedia

Lees hier de columns van Rob

IMG_7638

Share:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrEmail this to someonePrint this page