header-940

PBM Pensioenprijzen: ‘Beste corporate communicatie pensioenbranche’

Als pensioenfonds niet communiceren over pensioen, maar over gastvrijheid, neuromarketing en duurzaam ondernemen? En daarmee dus wél die topbestuurders bereiken? Deze lef wordt gewaardeerd. Niet alleen met een Grand Prix Content Marketing award 2014, of door de (kritische) doelgroep zelf met een rapportcijfer van 7,5 tot 8,0 en een loyaliteitspercentage van 86%. Maar nu ook bij de prestigieuze PBM Communicatieprijzen: ‘Beste corporate communicatie pensioenbranche’.

Samen met Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW) ontwikkelde ZB het communicatieplatform Leren van. Drie keer per jaar krijgt een topexpert de ruimte om als gasthoofdredacteur én gastspreker zijn of haar kennis en kunde te delen met de sector zorg en welzijn. In de contentmarketingstrategie van Leren van staat centraal dat de drukbezette zorgbestuurders behoefte hebben aan inspiratie, ervaringen, praktische tips en visies over onderwerpen die spelen aan de bestuurstafel. Om te leren van elkaar én van experts die met frisse blik naar de sector zorg en welzijn kijken. Niet alleen via print, maar ook live tijdens de interactieve colleges en inspirerende thematafels. Resultaat: verbeterde relatie en versterking merkbeeld.

PFZW verleidt de werkgevers

Volgens juryvoorzitter Ron van der Jagt heeft communicatie in de pensioenwereld hoge prioriteit. “Als je als sector serieus het vertrouwen in het collectieve pensioen wil veranderen, dan moet je ook bereid zijn daar serieus in te investeren.” Merel van Vroonhoven, voorzitter van de Autoriteit Financiële Markten (AFM): “Als toezichthouder zien we natuurlijk het liefst dat fondsen vanuit eigen motivatie alles uit de kast halen om hun deelnemers te bereiken. Dat is de basis voor herstel van vertrouwen in de sector, hoe lastig de omstandigheden ook zijn.”

De PBM Communicatieprijzen zijn een initiatief van Pensioen Bestuur & Management. PBM wil pensioencommunicatie door middel van deze prijzen jaarlijks een extra impuls geven.

 

Verder lezen:

 

Share:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrEmail this to someonePrint this page

Reageer