Grand Prix Content Marketing 2017We moeten weer ruimte maken in de prijzenkast. ZB is namelijk behoorlijk in de prijzen gevallen bij de Grand Prix Content Marketing 16 november in Utrecht. Met drie awards (na maar liefst zeven nominaties) behoorde ZB tot de grote winnaars.

Onze nieuwe personalisatie website over scheiden en mediation werd de meest gelauwerde case van de avond. Uit het juryrapport: ‘De jury is hier daadwerkelijk van onder de indruk. De technologie achter het platform is indrukwekkend. De gepersonaliseerde content past zich realtime aan op de eindgebruiker. Elke bezoeker is gemiddeld bijna tien minuten op de site. Dit is de droom van elke contentmarketeer.’

Dit zijn onze awards/nominaties én wat de jury van de Grand Prix Content Marketing daarover heeft gezegd:

Verder-Online – Grand Prix Beste platform/content-hub

‘Maatschappelijk doel charmant en een applaus waardig. Met name dat je als brancheorganisatie de verhalen vertelt zonder de nadruk te leggen op commercie. Content staat echt centraal. Technologie achter het platform is indrukwekkend en het werkt. Inbound marketing werkt en slim gebouwd. Het is niet heel complex, maar er is heel goed over nagedacht. In dienst van de persoonlijke consument.’

Verder-Online – Grand Prix Beste data driven executie

‘Gepersonaliseerde content zoals neergezet in deze case is de droom van elke content marketeer. Op basis van data en zes persona’s past de content op de website zich real-time en dynamisch aan voor de eindgebruiker. Hoewel het design aansprekender kan, spreken de resultaten voor zich. De heldere en duidelijke metrics en KPI’s zijn glansrijk gerealiseerd. De jury was hiervan daadwerkelijk onder de indruk.’

Verder-Online – bronzen Grand Prix B-to-C

‘Verder-Online had een heel droog kennisplatform kunnen zijn. Vanuit het gedrag van de bezoeker wordt echter heel goed ingezoomd op de persoonlijke interesses en wensen. De time on site van bijna tien minuten is indrukwekkend. De data-gedreven aanpak en de funnelvragen worden uitstekend beantwoord. Prachtige aanpak voor een moeilijk onderwerp.’

Verder-Online – nominatie Beste effectiviteit

‘Een moeilijk onderwerp toegankelijk en vindbaar gemaakt zonder meteen op de verkooppraatjes te stuiten. Neutrale opstelling met content vanuit de klantbehoefte gemaakt. Met zes persona’s en mooi uitgewerkt. Ambitie is om hét onafhankelijk platform te worden, maar daar wordt in deze fase nog aan gebouwd. Een schoolvoorbeeld van help-content marketing. Met goede resultaten.’

BPD Magazine- nominatie Beste fotografie

‘De gebiedsfoto’s zijn fantastisch. Beelden van jongeren in hun eigen kamer met een originele invalshoek; van bovenaf gefotografeerd. Er zijn veel verschillende vormen van fotografie toegepast. Knap om een over het algemeen statisch onderwerp als gebiedsontwikkeling op deze manier in beeld te brengen.’

BPD Magazine – nominatie Beste magazine

‘Alles klopt aan dit magazine: het is mooi, helder en inhoudelijk. Je verwacht niet zo’n mooi uitgebalanceerd blad uit die branche, er zit veel samenhang en een grote variatie in beeld. Alles gaat natuurlijk over gebiedsontwikkeling, maar tegelijkertijd maakt het magazine geen eenzijdige indruk. Het maakt de doelstelling (“overtuigen van beleidsmakers”) helemaal waar.’

Lees meer

Interview met Robbert Zantinge op MarketingTribune http://www.marketingtribune.nl/content/nieuws/2017/11/interview-robbert-zantinge-prix-content-marketing/index.xml
Hoe werkt personaliseren? http://zb.nl/nieuws/personaliseren/

Share:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrEmail this to someonePrint this page

Reageer