Campagne Dag van de ScheidingDe ‘Dag van de Scheiding’ is in de eerste week van september trending op Twitter, er zijn onder meer op SBS6 honderden TV-spotjes te zien én het onderwerp wordt de hele dag behandeld door radio- en televisieprogramma’s.

De campagne is een enorme opsteker voor de Nederlandse Vereniging van Familierecht Advocaten Scheidingsmediators (vFAS). ZB ontwikkelde de campagne die bestond uit drie sporen: PR, TV-billboarding en online advertising, en werd ondersteund met Google Adwords.

Angst

Dianne Kroezen, scheidingsadvocaat en voorzitter van de vFAS: ‘Om media-aandacht te genereren, hebben we eerst een onderzoek laten uitvoeren door een onafhankelijk onderzoeksbureau. Zij ondervroegen meer dan 500 Nederlanders die recent zijn gescheiden. Meest opvallende resultaten: bijna de helft van de mensen die scheiden, zegt vooraf angst te hebben gehad voor de scheiding. Ook zegt bijna de helft achteraf dat ze de scheiding anders hadden moeten regelen. Als vFAS zijn wij ervan overtuigd dat mensen met de goede begeleiding op een duurzame en respectvolle manier uit elkaar kunnen gaan en dat zijzelf, en eventuele kinderen, geen schade hoeven op te lopen. Vandaar dat we ook campagne voeren om mensen te bereiken die willen scheiden, te helpen om goed te scheiden.’

Heel veel bellen

Over de oorzaken van het mediasucces zegt ZB-projectmanager Thieme Wels: ‘Het is een combinatie van heel alert zijn, heel veel bellen én goed voorbereid zijn. Zo hadden we onder meer een lijstje met (scheidings)ervaringsdeskundigen en gespecialiseerde advocaten/mediators die als woordvoerders direct de media te woord konden staan. Met succes; de campagne haalde De Telegraaf en het AD en stond onder andere op NU.nl, Margriet.nl en LINDAnieuws.nl. Goede publiciteit voor de vFAS dus.

Zichtbaarheid en verkeer

Tegelijkertijd met de pr-campagne draaiden er voor en na tv-programma’s billboards van vijf seconden op zenders als SBS6, Net5 en 24Kitchen. Ook online waren er advertenties te zien, zoals op Margriet.nl, Omroep Brabant en online magazine Elle.nl En uiteraard was de campagne ook op Facebook zichtbaar via advertenties.

156% meer verkeer

Thieme Wels: ‘Met de campagne wilden we niet alleen de merkbekendheid van de vFAS als vereniging voor erkende scheidsadvocaten/mediators vergroten, maar ook verkeer genereren naar het consumentenplatform van de vereniging: verder-online.nl. En dat is gelukt: in de week van de Dag van de Scheiding was er 156% meer verkeer ten opzichte van twee weken ervoor.’

Share:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrEmail this to someonePrint this page

Reageer