Nog twee weken, dan knallen we het nieuwe jaar in… Hoe was jouw jaar? Heb jij ook het gevoel dat je nog meer deed dan het jaar ervoor? Wij kijken terug op een mooi 2016. We hebben samen met bestaande en diverse nieuwe opdrachtgevers knetterhard gewerkt aan prachtige projecten. Tegelijkertijd beseffen we deze weken meer dan ooit hoe bevoorrecht we zijn hier in Nederland. We wensen jou, en de mensen die je lief zijn, een respectvol 2017. Doe waar je in gelooft en laten we niet vergeten samen de wereld een beetje mooier te maken.

Tot snel en natuurlijk de hartelijke groeten van ZB!


We sluiten het jaar feestelijk af met een ZBaby! Op 15 december beviel collega Ellen van zoontje Hidde Noud. De eerste poepluiers zijn inmiddels verschoond, de harde en minder harde huiltjes getackeld en de kleine armpjes zijn door te kleine mouwtjes gewurmd. Kortom; met vader, moeder, dochter en kersverse zoon gaat het goed. Ellen feliciteren? Stuur ons een berichtje via ellen@zb.nl en we zorgen dat jouw felicitatie bij haar terecht komt.

 

Cuckoo Award voor ZB ZB is er in 2016 met twee awards vandoor gegaan bij de Belgische Contentmarketing Awards. We wonnen goud met een campagne voor Dirk Supermarkten en kreeg een Prix de Coeur voor een communicatieprogramma voor Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW).

Lees verder

 

Interim communicatie Diakonessenhuis  

Wekelijks ondersteunt ZB vanuit Utrecht de communicatieafdeling van het Diakonessenhuis met advies en contentproductie. We helpen bij communicatieprojecten als de website en interne communicatie. Van SEO-analyse tot advies over narrowcasting en intranet. Iets met extra handjes en voetjes in drukke tijden ;-)

 

Viecuri Website VieCuri is het eerste ziekenhuis in Nederland dat het Drempelvrij-keurmerk kreeg voor toegankelijke websites. De website voldoet aan alle zogenaamde AA-richtlijnen; een garantie dat iedereen er gebruik van kan maken, inclusief ouderen en mensen met een beperking. ZB adviseerde en begeleidde de ontwikkeling van de website, onze partner Perplex bouwde de site.

Lees verder

 

Workshop T-Mobile Meer echte, authentieke verhalen op het intranet. Dat was de wens van T-Mobile. In maart verzamelde een groep enthousiastelingen zich voor een ‘Reporters Workshop’, gegeven door ZB’er Stefan Meeuws. De aanstormende schrijvers kwamen uit alle hoeken van de organisatie; van shop-medewerkers tot call center agents en van tech specialisten tot stafmedewerkers van het hoofdkantoor.

Lees verder

 

Mahmoud Aldaas Hij lacht veel, maar achter het vrolijke gezicht gaat een heftig verhaal schuil. Mahmoud (34) vluchtte met zijn vrouw Nadeen en twee jonge dochters voor de oorlog in Syrië. Bij ZB deed hij dit jaar werkervaring op als grafisch vormgever.

Lees verder

 

Jaarverslag GGN Na een ommekeer kwam GGN dit jaar als herboren terug als marktleider in creditmanagement. Een reorganisatie, centrale sturing en een vernieuwde database van 3,6 miljoen debiteuren waren de belangrijkste wapenfeiten voor een nieuw elan. Om dat te benadrukken, maakte ZB voor GGN een in het oog springend online en offline jaarverslag.

Lees verder

 

Eigentijd PFZW Voor onze opdrachtgever Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW) maakten we het afgelopen jaar meerdere, mooie specials. We maakten specials voor verschillende doelgroepen, maar met dezelfde doelstellingen: naamsbekendheid vergroten en de relatie met deelnemers bevestigen. Met deze specials wil PFZW het contact met de doelgroepen verbeteren en voorsorteren op digitale deelnemerscommunicatie. 

 

vFAS contentplatform Voor de Vereniging van Familierecht Advocaten Scheidingsmediators ontwikkelden we een communicatiestrategie. Het nieuwe plan laat zien waar de vereniging met bijna duizend advocaten sterk in is: kennis, kwaliteit en een krachtig collectief.

 

Bart Foundation Voor de Bart de Graaff Foundation lanceerden we dit jaar een nieuwe Facebookpagina. Het is een online helpdesk voor alle Bikkels in Nederland; eigenzinnige, jonge ondernemers met een niet te stuiten ambitie, ondanks hun ziekte of beperking.

Lees hier meer over de Bart Foundation

 

ISALA In 2016 verwelkomden we topklinisch ziekenhuis Isala als nieuwe opdrachtgever. Samen met partnerbureau AlphaRainbow ontwikkelden we op basis van uitgebreid marktonderzoek een strategisch marketingplan voor het Isala Vrouw-kindcentrum. Komend jaar worden samen met collega’s van de afdeling Marketing & Communicatie tal van nieuwe communicatiemiddelen gemaakt voor onder meer patiënten, huisartsen, verloskundigen en verwijzende ziekenhuizen.

 

Rob's Kiosk Onze creative director en BLDNDKTR Rob van Vuure maakte ook dit jaar weer tientallen columns en blogs voor onder meer in de HMC-bladen (Leids Dagblad, Gooi & Eemlander, Haarlems Dagblad) en MarketingTribune. De columns plaatsen we ook op zb.nl. De vijf meest gelezen? Dit zijn ze:

Rob’s Kiosk – Oplages
BLDNDKTR – Tellen, emotie en functionele seks
Rob’s Kiosk – Oorlog
Rob’s Kiosk – Vroeger was voetbal beter
Rob’s Kiosk – Wendy

Share:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrEmail this to someonePrint this page

Reageer