(persbericht)

De website verder-online.nl heeft een eervolle vermelding gekregen bij de internationale Umbraco Codegarden Awards in Denemarken. Verder-online is een splinternieuw kennisplatform over scheiden en mediation van de Nederlandse Vereniging Familierecht Advocaten Scheidingsmediators (vFAS).

Verder-online wordt gemaakt met YOU, de impliciet personaliserende website van contentmarketingbureau ZB en webpartner Perplex. Door het slimme personalisatie-algoritme van YOU krijgt elke bezoeker vooral content te zien die voor hem of haar echt relevant is.

Best Technical Solution

De personalisatie-website werd in Odense in Denemarken verkozen tot een van de drie beste internationale websites in de categorie ‘Best Technical Solution’. In totaal deden 170 websites mee. Verder-online.nl behoorde tot de top 3 en verdiende daarmee en eervolle vermelding.

Niels Hartvig, organisator en CEO van softwarebedrijf Umbraco, was lovend over verder-online: ‘Ik ben zeer onder de indruk van de personalisatiemogelijkheden van de website. Impliciete personalisatie wordt mogelijk doordat aan alle content scores worden meegeven die per persona wordt ingedeeld en getoond.’

Impliciete personalisatie

‘Daarmee slaat de Umbraco-CEO de spijker op zijn kop’, zegt Robbert Zantinge, directeur van contentmarketingbureau ZB. ‘Er is namelijk een groot verschil tussen impliciete en expliciete personalisatie. Bij expliciete personalisatie geeft de websitebezoeker zelf aan waarover hij informatie wil zien. Onze personalisatie-website YOU werkt echter met impliciete personalisatie. YOU herkent de bezoeker en registreert ook realtime het klikgedrag. Vervolgens krijgt de bezoeker alleen díe content te zien die voor hem interessant is op dát moment.’

Conversie per doelgroep

Volgens Zantinge is er met personalisatie nog een wereld te winnen voor contentgedreven merken. ‘Het verhoogt de conversie enorm. Ga maar na. Wij weten op verder-online aan de hand van data, maar ook na drie, vier kliks of iemand een man is of een vrouw. Of iemand kinderen heeft of niet. Maar ook of iemand emotioneel of financieel gedreven in de scheiding zit.

We waarderen alle content, elk stukje tekst, elke video, elke illustratie, vooraf per subdoelgroep. We weten precies welke content relevant is per fase in de customer journey waarin iemand zich bevindt. We scherpen daarna vervolgens aan door content, maar bijvoorbeeld ook bezoektijden, leestijden en conversies te analyseren.’

Umbraco awards

Verder-online kreeg de eervolle vermelding tijdens Codegarden 2017, hét internationale festival voor de community van het open source contentmanagementsysteem (CMS) van Umbraco. Er zijn awards te winnen in vijf categorieën. De categorie Best Technical Solution is voor de allerbeste technische oplossing, waarbij innovatie voorop staat. Denk aan omnichannel-oplossingen, coole integraties of projecten waar personalisatie de site naar een nieuw niveau heeft gebracht. Zie ook: https://umbraco.com/blog/umbraco-awards-2017/

Foto met dank aan Douglas Robar!

Share:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrEmail this to someonePrint this page

Reageer