Hoe trots kun je zijn? De prijzenregen bij ZB lijkt maar niet te stoppen. Onze prijzenkast is inmiddels overvol. Het afgelopen half jaar ontvingen we we maar liefst zeven awards. Vijf in Nederland en twee in België: 4 x een Nederlandse Grand Prix, 2 x een Belgische BDMA Marketing Award en 1 x de PBM Pensioen Communicatie Prijs.

Bij de laatste Grand Prix Content Marketing in Nederland werd ZB de grote winnaar met 4 awards en 3 nominaties. We vielen in de prijzen met onze opdrachtgevers T-Mobile, Dirk Supermarkten, Pensioenfonds Zorg en Welzijn en BPD (het voormalige Bouwfonds). Bij de Belgische Content Marketing Awards was ZB als enige Nederlandse bureau vertegenwoordigd. We gingen naar huis met twee prestigieuze prijzen; een Gouden BDMA Award en de Prix de Coeur. En bij de PBM pensioencommunicatie prijzen ontvingen ZB en PFZW de Reputatie Award 2016. Hieronder een belachelijk vrolijk filmpje van de Nederlandse Grand Prix avond. Daaronder alle winnende cases op een rij.

Gouden Grand Prix Content Marketing NL

Gouden BDMA Award Content Marketing België

DirkVoor Dirk Supermarkten ontving ZB zowel in Nederland als in België een gouden award. In het communicatieprogramma over klantvriendelijkheid worden Gaming + Training + Sociale media slim gecombineerd. Uit het juryrapport: “Geweldige, geïntegreerde aanpak. Het authentieke karakter van het programma is erg sterk en goed uitgewerkt. Om dan de 12.000 (verschillende en vaak parttime werkende) medewerkers te bereiken is een knappe prestatie. En verrassend goede conversiecijfers.”

Lees verder >> 

Zilveren Grand Prix Content Marketing NL

T-Mobile wint Grand Prix

T-Share, het sociale intranet van T-Mobile, won vorig jaar goud en dit jaar zilver in de Grand Prix hoofdcategorie Business to Employee. Uit het juryrapport: ‘Een aansprekende doorontwikkeling van het prijswinnende concept van vorig jaar. Dit jaar is veel extra aandacht gegeven aan de kwaliteit van de content en het meten van resultaten. Omdat de jury graag een nieuwe winnaar wilde, wint Dirk goud en krijgt T-Mobile zilver.’

Lees verder >>

Prix de Coeur BDMA Awards België

Grand Prix Beste Analytics 

PBM Pensioen Communicatie Award 2016

PFZW

Met opdrachtgever Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW) won ZB al vele awards. Ook dit jaar won ZB met PFZW zowel in Nederland als in België meerdere prijzen met het crossmediale platform Leren Van. Het is ontwikkeld voor de zeer moeilijk bereikbare CEO’s en CFO’s van grote instellingen in zorg en welzijn. Uit het juryrapport: ‘Dit concept is een succes geworden júist door sterk gebruik van analytics. Een mooie, klassieke case met krachtige cijfermatige verantwoording.’ Vorig jaar won Leren Van ook al een Gouden Grand Prix voor de strategie en creatie en al twee keer won het concept de PBM Pensioen Award.

Lees verder >>

Grand Prix Beste Art Direction

BPDThe medium is the message. ZB maakt in opdracht van BPD (het voormalige Bouwfonds) het prachtige, internationale BPD Magazine. Het was dit jaar als enige genomineerd voor de Grand Prix voor meest onderscheidende art direction. Het juryrapport roemt de gemaakte keuzes: “Prachtig consistent blad, de formule goed doorgevoerd. Ook inhoudelijk een sterk magazine. Tekeningen zijn prachtig, typografie goed, verdeling op de pagina is mooi. Grafieken maken informatie op eenvoudige wijze inzichtelijk. Niet schreeuwerig, maar bescheiden neergezet.”

Lees verder >>

Grand Prix nominatie Beste Social Media

ZB ontving met supermarktketen Dirk een Grand Prix-nominatie voor de meest effectieve manier waarop een merk succes behaalt met h2836f3cf-f5e7-4a33-8a2c-62f9af39555eoe het bestaande platform is ingezet om werknemers aan elkaar te koppelen. De resultaten zijn aanprekend.’

Lees verder >> 

zbericht-bpd-n-1Grand Prix nominatie Beste Fotografie

Het bijzondere BPD Magazine is een pareltje in de wereld van print magazines. Het magazine wordt gemaakt voor de toprelaties van BPD en verschijnt in Duitsland, Frankrijk en Nederland. BPD en ZB werden genomineerd voor de meest verrassende en onderscheidende manier waarop een organisatie beeld inzet in een printmedium.

Lees verder >>

9c556f48-0af2-4889-ad4a-df4e51c65858Grand Prix nominatie Beste Analytics

Voor het social intranet T-Share van T-Mobile maken we maandelijks een geraffineerd dashboard dat cijfermatig bewijst wat de opbrengsten zijn op het platform. De jury nomineerde dit prijswinnende social intranet niet voor niets. ‘Een vernieuwend platform. Alle wordt heel goed gemeten en er wordt goed geanticipeerd op de contentresultaten. IT wordt meegenomen en mensen worden gemotiveerd content te maken.’

Lees verder >>

Effectiviteit

Robbert Zantinge, directeur van ZB: ‘De Grand Prix is dé erkenning in ons vakgebied. Als je de juryrapporten leest, krijgen onze opdrachtgevers veel waardering voor de kwaliteit en effectiviteit van de projecten. Natuurlijk ben ik trots dat we als bureau de meeste nominaties en prijzen in de wacht hebben gesleept. Ik vind het vooral gaaf dat we winnen met online én offline concepten en zowel voor externe als voor interne doelgroepen.’

Net na de uitreiking van alle awards. Blije gezichten bij de collega’s van T-Mobile, PFZW, BPD, Dirk en natuurlijk bij alle ZB’ers. Foto: Danto

Grand Prix Content Marketing 8968

Share:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrEmail this to someonePrint this page

3 Responses to “7 x (inter)nationale awards voor ZB”

  1. Gert Pater

    Team ZB: van harte gefeliciteerd met deze fantastische prijzen. Laat dit een stimulans zijn voor een mooi 2016.

    Beantwoorden
  2. Wim Franssen

    Graag feliciteer ik hierbij directie en medewerkers van ZB met het prachtige resultaat!

    Beantwoorden
  3. Robbert Zantinge

    Gert, Wim: dank! We waren even van slag na 7 nominaties en 4 awards. Maar inmiddels weer met beide benen op de grond hier hoor ;) Back to work, back to normal!

    Beantwoorden

Reageer