Zeven nominaties dit jaar voor ZB bij de prestigieuze Grand Prix Content Marketing awards. De genomineerde projecten behoren tot de beste contentmarketingcases van Nederland. Vooral de nieuwe personalisatietechnieken voor VERDER* (de website in Nederland over scheiden en mediation) gooien hoge ogen. En voor het prachtige bookazine van BPD ontvingen we twee nominaties.

1. Grand Prix Business-to-Consumer –
Personalisatiewebsite VERDER*

Onze personalisatiewebsite Verder-Online.nl maakt kans op de prestigieuze Grand Prix B-to-C. De award gaat is voor de meest doordachte, effectieve en succesvolle contentmarketingstrategie van Nederland. VERDER* is onze splinternieuwe personalisatiewebsite over scheiden en mediation. Bezoekers van de site zien alleen content die voor hen relevant is. Het is impliciete personalisatie; de bezoeker hoeft zelf niets te doen. Elke bezoeker ervaart een andere website, zonder dat hij of zij dat in de gaten heeft.

Lees verder >>

2. Beste Effectiviteit – Personalisatiewebsite VERDER* 

Dit is de award voor de case die de effectiviteit het best kan onderbouwen in woord en/of cijfers. We hadden deze een klein beetje verwacht. De website Verder-Online wordt namelijk gemaakt met de personalisatiesoftware van YOU. ZB is daarvan mede-eigenaar, samen met online partnerbureau Perplex.

Lees verder >>

3. Beste Platform/Content hub – Personalisatiewebsite VERDER*

Een goede online ‘thuisbasis’ is in veel gevallen essentieel om succesvol te kunnen zijn met contentmarketing. Het is de plek waar alle content samenkomt; nieuws, video’s, stappenplannen, achtergrondinterviews, etc. Een goed platform is hét fundament onder je strategie. VERDER* maakt kans op de bekroning voor ‘meest doordachte en slim ingerichte content-platform’. Al eerder werden we met VERDER* genomineerd in Denemarken.

Lees verder >>

4. Beste Data driven executie – Personalisatiewebsite VERDER*

De content over scheiden en mediation op Verder-Online wordt continu op kwaliteit en effectiviteit gemonitord en aangepast. Alle denkbare data zijn beschikbaar; we weten precies welke content populair is bij wie! Er zijn zes persona’s waarop we monitoren. En binnen drie, vier kliks zien we automatisch wie welke content nodig heeft! Lees er hier meer over.

Lees verder >>

BPD Magazine5. Beste Magazine – BPD Magazine

BPD Magazine is een pareltje in magazineland. Het is een bookazine over internationale gebiedsontwikkeling dat twee keer per jaar verschijnt in vier talen. Als de nominatie wordt verzilverd, is dat de bekroning voor een magazine dat volgens de jury op alle fronten scoort; een sterke formule, topvormgeving en kwalitatief hoogwaardige inhoud. Een magazine dat aantoonbaar vanuit de strategie is gemaakt én dat je in uitvoering pákt.

Lees verder >>

6. Beste Fotografie – BPD Magazine

We kúnnen met BPD Magazine ook uitpakken qua fotografie… We maken een 100 pagina’s tellend bookazine per keer. We zijn genomineerd omdat de beeldtaal het meest eigen én het meest consequent is doorgevoerd om de communicatiedoelstellingen te behalen.

Lees verder >>

7. Opdrachtgever van het jaar – Een grote verrassing!

De Nederlandse Vereniging van Familierecht Advocaten Scheidingsmediators (vFAS) is genomineerd in de categorie opdrachtgever van het jaar. Met Vodafone/Ziggo en ABN Amro strijden zij om de titel. Fantastisch nieuws voor onze opdrachtgever die regelmatig lef toont in marketing en communicatie!

Donderdag 16 november worden de winnaars van de Grand Prix 2017 in Utrecht bekend gemaakt. ZB is meervoudig winnaar van de Grand Prix Content Marketing en won eerder met cases van onder meer BAM, Dirk Supermarkten, Pensioenfonds Zorg en Welzijn en T-Mobile.


Deze cases zijn nét niet genomineerd, maar ondanks dat zijn we ook hier apetrots op!

Ook trots op… BOVAGKrant

Niet genomineerd, maar wel bijzonder: de gesegmenteerde BOVAGkrant. Voor ZB is BOVAG een voorbeeldorganisatie als het gaat om segmentatie. De BOVAGkrant komt elf keer per jaar uit en kent dertien verschillende edities voor onder meer autobedrijven, autorijscholen, caravanbedrijven en fietsenwinkels. Elk segment ontvangt vijf tot zes keer een eigen branchespecifieke uitgave. Twee keer per jaar is er een BOVAG-brede special die naar alle leden gaat. De krant is onderdeel van een middelenmix die BOVAG strategisch inzet om zijn boodschap te verspreiden en interactie met leden te vergroten.

Ook trots op… Leren van

De case ‘Leren van’ is contentmarketing in optima forma. Pensioenfonds Zorg en Welzijn communiceert niet over pensioen, maar over onderwerpen als gastvrijheid en sociaal ondernemen. Daarmee weet PFZW de moeilijk bereikbare CEO’s en CFO’s van zorginstellingen te bereiken én keiharde resultaten te boeken. Na een complete restyle hebben we nu heel bewust ingezonden voor de categorie ‘Beste magazine’.

Ook trots op… NAW

Gebiedsontwikkeling mag taaie kost lijken, dat is het met NAW niet. De vraag hoe we Nederland goed inrichten en bewoonbaar houden voor iedereen, is uiterst actueel. NAW bewijst dat een ‘vakmatig ingestoken’ magazine van een marktpartij geen grijs vakblad vol cijfers en tekst hoeft te zijn. We hanteren de laatste magazinewetten en werken met de beste vormgevers en fotografen. Er is sprake van een slimme afwisseling tussen informatieve teksten, handige instapmomenten en mooi beeld: gebiedsontwikkeling is vooral zien!

Ook trots op… T-Share

In de afgelopen vijf jaar ontwikkelde T-Share zich tot hét interne communicatiemedium van T-Mobile. Het won meerdere prijzen, maar werd toch bijna slachtoffer van het eigen succes. Omdat het social intranet in de afgelopen jaren steeds meer functies kreeg (naast het online personeelsmagazine ook diverse samenwerktools en social media) was het voor veel collega’s onduidelijk wat de échte kracht was van het platform. Naast T-Share bestaan er bovendien ook nog andere interne media, zoals een mobiele app voor medewerkers, social platform Workplace en een informatieplatform voor medewerkers in het callcenter en de winkels. De afdeling Corporate Communicatie durfde begin 2017 te kiezen voor meer focus en koos ‘informeren’ als centraal doel voor T-Share. De formule werd aangescherpt en de homepage onderging een redesign. Daarmee werd T-Share de belangrijkste, betrouwbare en dagelijkse nieuwsbron van T-Mobile met vooral actualiteiten, (strategisch) nieuws, interviews en duidende achtergrondartikelen.

Share:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrEmail this to someonePrint this page

Reageer