T-Mobile won met haar sociale intranet T-Share al een gouden en een zilveren Grand Prix Content Marketing Award. Niets meer aan de formule doen dus, zou je zeggen. Toch gooide T-Mobile samen met ZB het roer om met een compleet nieuwe homepage, aangepast design en vernieuwde contentformule. Waarom dat een verstandige keuze was? Om deze drie redenen: 

#1 Krant van T-Mobile

T-Share is het sociale intranet waar het personeelsmagazine, werktools en sociale media volledig zijn geïntegreerd. Een probleem: doordat het zoveel functies had, was het voor veel mensen onduidelijk waarvoor je het platform nu écht kon gebruiken. Het resultaat? Een wildgroei aan andere platformen. De afdeling Corporate Communicatie heeft daarom besloten om één route te kiezen: informeren. T-Share is de ‘krant’ van T-Mobile geworden met (strategisch) nieuws, interviews en verdieping.

#2 Voor alle doelgroepen

In de vernieuwde formule ligt de focus meer op doelgroepen buiten het hoofdkantoor in Den Haag. Want in de rest van het land heeft het magenta bedrijf ook nog een callcenter, kantoren van T-Mobile Thuis en tientallen winkels. Om deze medewerkers er ook bij te betrekken, is de formule aangepast. Er wordt meer content gemaakt die relevant is voor deze doelgroepen. Hierin staat de passie van de medewerkers voor de magenta club centraal. De achterliggende gedachte is uiteraard dat hierdoor het bezoek naar het platform stijgt, de betrokkenheid toeneemt én meer medewerkers op de hoogte zijn van strategische beslissingen.

#3 Mobiel, mobiel, mobiel…

Niet alleen de formule is aangepast, ook het design is volledig op de schop gegaan. Al het nieuws wordt voortaan in één feed aangeboden, daarnaast worden rubrieken op de homepage uitgelicht door de redactie. Verhalen worden beter uitgelicht, waardoor ze langer in de spotlights staan én door meer mensen worden gezien. Zo is het nu mogelijk om groot en belangrijk nieuws prominent bovenaan de pagina te plaatsen. Het bijkomende voordeel is dat de content zo ook mobiel zeer toegankelijk is geworden. Als platform is T-Share namelijk responsive, waardoor de pagina zich aanpast voor mobiel gebruik. In het nieuwe design is hier uiteraard rekening mee gehouden. Zo komt de feed met laatste nieuws automatisch bovenaan in het scherm te staan en worden alle uitgelichte verhalen netjes onder elkaar geplaatst. Dit alles zorgt ervoor dat alle content nog beter gelezen wordt.

T-Share T-Mobile

Share:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrEmail this to someonePrint this page

Reageer