Soms is het tijd voor verandering. Tijd voor iets nieuws en iets fris. Die tijd was ook aangebroken voor het deelnemersmagazine Eigentijd van Pensioenfonds Zorg en Welzijn. Na een aantal jaren moest de vorm op de schop genomen worden en het resultaat viel eind maart op de mat.

Divers beeld

Eigentijd is het magazine voor alle mensen die pensioen opbouwen bij of ontvangen van Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW). Drie keer per jaar valt het magazine op de mat bij zo’n 1,4 miljoen deelnemers. Sinds 2011 verschijnt het magazine in huidige vorm. Tijd dus voor een verfrissende look & feel. PFZW gaf ZB de ruimte om een nieuw vorm te bedenken met enkele wensen. Zo moest de formule gelijk blijven en rekening houden met de huisstijl. Eigentijd moet ervoor zorgen dat de deelnemers trots kunnen zijn op hun sector, omdat zij écht belangrijk werk doen. Het magazine moet doorspekt zijn van deelnemers die hard werken en liefde voor hun vak hebben. Zorg voor herkenbaarheid en maak de pensioengerelateerde artikelen leesbaar, zonder inhoudelijke formuleaanpassing. ZB greep de opdracht met beide handen aan.

De nieuwe vormgeving is gefundeerd op de huisstijl van PFZW. Deze stijl is van toepassing op alle online en offline middelen. Hiermee realiseren we een herkenbare omgeving voor de deelnemers. Samen met onze klant en onze art director werd een brainstormsessie georganiseerd. Welke pagina’s gooien we volledig om en welke volstaan met een kleine aanpassing? Uitdagend was het om de restyle parallel te laten lopen tijdens de productie van het magazine. We hebben bijvoorbeeld fotografen opdracht gegeven om heel divers beeld te schieten. In later stadium werd keuze gemaakt voor vorm en beeld. De fotografie moest sowieso frisser en lichter zijn. En meer zorg uitstralen. Dit is gelukt in In Beeld:

PFZW Eigentijd

De grootste verandering? De cover heeft een transformatie ondergaan. De elementen zijn zo goed als gelijk gebleven, toch is er – met een beetje spelen en schuiven – een lekker fris geheel ontstaan. De verandering die de cover ondergaan heeft, is doorgetrokken door het gehele blad. Daarmee komen we op de grootste verandering: de uitstraling van Eigentijd. Het geheel is lichter, frisser en blonder geworden. Het geheel is nu veel toegankelijker!

PFZW Eigentijd covers
De oude cover (links) en nieuwe cover (rechts)

Complimenten

Wat vinden de deelnemers van de nieuwe Eigentijd? De eerste reacties zijn positief. Complimenten werden via de klantenservice door deelnemers al uitgedeeld. Maar ook de klant (PGGM/PFZW) was erg tevreden met het resultaat. Intern zijn er vele positieve reacties gedeeld. En dat is uiteindelijk waarvoor de restyle bedoeld was. En dus is Eigentijd weer helemaal van deze tijd.

Share:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrEmail this to someonePrint this page

Reageer