Contentplatform BPDKennis delen en opdrachtgevers, relaties en partners inspireren. Dat wil BPD, de grootste gebiedsontwikkelaar van Nederland. Het einddoel is glashelder: BPD wil dat er gebieden en woonwijken ontstaan waar mensen plezierig kunnen wonen en werken.

Onder leiding van de communicatieafdeling van BPD werkte ZB samen met collega’s van onder meer Fitzroy en TamTam aan een prachtig contentplatform. Binnen BPD.nl is een nieuw kennis- en inspiratieplatform voor iedereen die vakmatig of bestuurlijk betrokken is bij stads- en gebiedsontwikkeling. Eind september ging het platform live.

Zakelijke doelgroep

Content op het platform zal vooral via Google makkelijk vindbaar en bereikbaar worden gemaakt. Op bpd.nl is alle content vindbaar onder ‘Onze pijlers’. De content is voor de B2B-doelgroepen onderverdeeld in vijf domeinen: betaalbaarheid, duurzaamheid, integrale gebiedsontwikkeling bewoners centraal en toekomstgerichte oplossingen. Doelgroepen zijn onder meer wethouders, beleggers, ontwerpers, stedenbouwkundigen, architecten en aannemers. Het platform staat boordevol opinie- en achtergrondartikelen, blogs en inspirerende cases.

Contentstrategie

De livegang is een nieuwe stap in de bedrijfsbrede contentstrategie van BPD. Het bijzondere is dat deze strategie daadwerkelijk bedrijfsbreed is verankerd is en dat tientallen specialisten vanuit hun expertise in de vijf domeinen meedenken en bijdragen leveren. Elk domein werkt een eigen team met een ambassadeur/directielid, inhoudsdeskundigen, een communicatieadviseur van BPD en een contentmanager van ZB.

BPD MagazineContent per domein

ZB adviseerde over de strategie en de organisatie en is contentpartner voor het platform. Content wordt in nauwe samenwerking met de communicatieadviseurs en inhoudsdeskundigen van BPD bedacht en gemaakt. In de komende maanden zal het platform verder worden uitgebouwd. Focus zal liggen op het versterken van de content per domein, meer bijdragen van externe partners en de curatie van inspirerende (internationale) content.

BPD en ZB produceren naast het contentplatform ook de magazines NAW en het BPD Magazine. Dit internationale magazine werd eerder bekroond met een Grand Prix Contentmarketing.

Gebiedsontwikkelaar

BPD is de grootste gebiedsontwikkelaar van Nederland en behoort tot de grootste ontwikkelaars in Europa. BPD is een dochterbedrijf van de Rabobank en heeft tal van regiovestigingen in Nederland, Duitsland en Frankrijk. Het hoofdkantoor van BPD bevindt zich eind dit jaar in Amsterdam. Daar ontwikkelt en vernieuwt BPD momenteel het voormalig Burgerweeshuis, een zeer bijzonder rijksmonument nabij het Olympisch Stadion.

Share:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrEmail this to someonePrint this page

Reageer