ZB is er met twee awards vandoor gegaan bij de Belgische Contentmarketing Awards. We wonnen goud met een campagne voor Dirk Supermarkten en kreeg een Prix de Coeur voor een programma voor Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW).

Iemand vroeg ons laatst of we op oorlogspad waren, haha. Bij de laatste Grand Prix Content Marketing in Nederland behoorden we namelijk ook al tot de grote winnaars met zeven nominaties en vier awards. En vorige week nog ontvingen we met PFZW een PBM Communicatie Award in de pensioenwereld.

 

CV1D9749LR

ZB-directeur Robbert Zantinge (tweede van rechts) neemt in België de Content Marketing Award in ontvangst.

 

Prix de Coeur
In België kon vooral het op medewerkers gerichte programma ‘Ik ben Dirk’ voor Dirk Supermarkten op veel sympathie rekenen. De case won goud in de categorie crossmedia. De jury: ‘Een klassiek bureau zou een interne campagne uitwerken met het advies om klantvriendelijker te werken. Maar wat doet een contentmarketingbureau? ZB ontwikkelde een fantastisch crossmediaal concept met gaming, training en social media.’

Ook met PFZW vielen we in België in de prijzen. We wonnen een Prix de Coeur voor het externe communicatieplatform ‘Leren Van’ Het op CEO’s en CFO’s gerichte programma werd ook in Nederland al meerdere keren bekroond.

 

CjaC_V_UkAAIdgv

 

Integraal werken
ZBaas Robbert is enthousiast. ‘Supergaaf natuurlijk, deze erkenning’, zegt hij. ‘Alhoewel ik de credits ook graag bij onze opdrachtgevers leg. Zowel bij Dirk als bij pensioenfonds PFZW werken we met collega’s die out-of-the-box denken en openstaan voor verrassende concepten.

Opdrachten komen ook al lang niet meer alleen van afdelingen Communicatie of Marketing. We werken ook voor HR, Online en bij Dirk bijvoorbeeld ook met de mensen die rechtstreeks verantwoordelijk zijn voor de business. En dat moet ook. Iedereen predikt integraal denken, maar dan moet je ook wel integraal gaan werken.’

69 cases
Het was voor het eerst dat de Belgische Marketing Associatie BDMA samen met Custo, de brancheorganisatie van contentmarketingbureaus, de awards uitreikten. Erwerden maar liefst 69 cases ingezonden door 23 bureaus. Het is een teken aan de wand; ook bij de zuiderburen is contentmarketing booming.

 

CV5D2409LR

 De 3D-geprinte contentmarketing awards in België.

 

Juryrapporten

Case: ‘Ik ben Dirk’
Opdrachtgever: Dirk van den Broek Supermarkten
Doel: medewerkers klantvriendelijker maken
Award: Gouden award Crossmedia

Jury: ‘Doet klantvriendelijkheid kopen? Ja! Ook in supermarkten met de laagste prijzen. Enige probleem: de klantvriendelijkheid in Dirk Supermarkten kon beter. Alleen was dit moeilijk op te lossen in een bedrijf met veel jonge en tijdelijke hulpkrachten die enkel focussen op zakgeld. Een klassiek HR-bureau zou een interne campagne uitwerken met advies om klantvriendelijker te werken. Maar wat doet een contentmarketingbureau? ZB Communicatie & Media ontwikkelde een fantastisch én goedkoop crossmediaal concept met gaming, training en social media. Het merendeel van de content in de besloten Facebook community is user generated, met veel reacties en likes. Best practices worden plots met een glimlach uitgewisseld. Tegelijkertijd werken e-learningtools en coaches aan ieders skills. En vooral de winkelwedstrijden waarin supermarkten het tegen elkaar opnemen, zorgen voor animo.’

Case: ‘Leren van’
Opdrachtgever: Pensioenfonds Zorg en Welzijn
Doel: vergroten klantloyaliteit en klanttevredenheid
Award: Prix de Coeur

Jury:Als contentmarketing de kunst is om je doelgroep te bereiken met relevante content… dan is ‘Leren van’ hét voorbeeld. Pensioenfonds Zorg en Welzijn communiceert namelijk helemaal niet over pensioenen. Wel weet het contact te leggen met een doelgroep van topbestuurders die aangeeft niet open te staan en geen tijd te hebben voor communicatie. Hoe je dan te werk gaat? Het magazine en contentplatform focussen uitsluitend op de contentbehoefte bij deze bestuurdersdoelgroep, met thema’s als veiligheid, gastvrijheid en ethiek. ZB Communicatie & Media huldigt hierbij drie gouden regels: niet te veel, niet online en niet te vaak. En dan toch keiharde conversiecijfers halen. Wauw.’

Share:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrEmail this to someonePrint this page

Reageer