Mannen en losse verkoop, er zijn overeenkomsten.
Twee coverteksten. ‘Als ik met veel mannen vergader, trek ik iets opvallends aan’. ‘Gebruik ‘t: je erotisch kapitaal geeft je leven een boost’.
Viva? Elle? Welnee, handige Opzij. Sex sells, overal, zoek alleen even de congruentie met je bladformule, en leuk dat op. Opzij trekt deze maand iets opvallends aan, met intrigerend beeld op de februari-cover: driehoekje erotisch kapitaal.
Naar het feest dat losse verkoop heet? Val op, zoals Opzij deze keer. Kiosk-2012 barst van de kloffies, maar af en toe zie je midden in C&A iets opvallends van Versace.

Nog zeven voorbeelden:
– Sinds jaar en dag, en maand, heeft Oprah Magazine Oprah Winfrey op de cover. Kijk, daar hebben we Oprah weer! Dus deze keer: een geheel getekende cover, op mevrouw zelf na.
– Time Out, thema: Dubai. Onderwerp: De 52 beste restaurants. Getallen werken overal. Op de cover al die megalomane Dubai-gebouwen, maar dan uit fruit gehouwen. Hapklaar Burj al Arab hotel. Tekst: ‘Warning, cover may contain nuts’.
– Het blad Noize bestaat vijf jaar en viert het vijftigste nummer. Tijd voor een ouderwets covergeluid. Het getal 50 opgebouwd uit langspeelplaten
– In Amerika loopt ‘the bloodiest campaign ever’. Dus dé kandidaten letterlijk aangeslagen op de cover van New York Magazine. PVV? Cohen? Verhagen!
– Vrij Nederland heeft het thema ‘dwarsdenkers’ en vertaalde dat op de cover letterlijk, de teksten zijn dwars in een hoofd gezet.
– Het Franse Libération deed wat je te weinig ziet. Spelen met de letters van de grootste covertekst. Frankrijk verloor de Triple A-status. De gesneuvelde A ligt onderin. Vrij Nederlnd. De Mrten. Finncieel dgbld.
– Time Magazine beantwoordde haar cover van een week eerder. Bijna zelfde beeld, andere tekst. Mitt Romney: ‘So you like me now?’

Leuk, om iets opvallends aan te trekken.
En niet alleen als je met veel mannen moet vergaderen.

One Response to “Cover-art”

  1. Eva | Communicatie

    Bij communicatie is niet alleen de inhoud belangijk. Ook de verpakking (of vorm). Bij medicijnen die oraal dienen genomen te worden, doen ze er ook vaak suiker bij om het minder bitter te maken. Communicatie is een goed evenwicht vinden tussen inhoud en vorm. Soms primeert de vorm ten koste van de inhoud die daardoor verloren gaat, en soms is de inhoud zo gebracht dat de “ontvanger” gefrustreerd blijft zitten. Goede communicatie blijft moeilijk. Eva Joos.

    Beantwoorden

Reageer