Opdracht

De Nederlandse Vereniging van Familierecht Advocaten Scheidingsmediators (vFAS) is de grootste vereniging van scheidingsadvocaten in Nederland. Al meer dan tien jaar vraagt de vFAS in de tweede week van september aandacht voor goed scheiden. De campagne voor de landelijke Dag van de Scheiding werd gecoördineerd door ZB.

Aanpak

ZB ontwikkelde een landelijke campagne die bestond uit de drie pijlers: PR, TV en Online. De campagne werd voor- en achteraf ondersteund met social advertising en Google Adwords.

Met de campagne wil de vFAS maximale media-aandacht genereren. Rode draad was een onafhankelijk onderzoek naar scheiden, dat werd uitgevoerd door een groot, onafhankelijk onderzoeksbureau.

Meest opvallende resultaten: bijna de helft van de mensen die scheiden, zegt vooraf angst te hebben gehad voor de scheiding. Ook zegt bijna de helft achteraf dat ze de scheiding anders hadden moeten regelen. De uitkomsten werden gekoppeld aan het werk van de vFAS.

Tegelijkertijd met de pr-campagne waren rond tv-programma’s op SBS6, Net5 en 24Kitchen vijf seconden Dag van de Scheiding-spotjes te zien. Ook werd er een online advertentiecampagne ingezet via onder meer Margriet, Elle, regionale omroepen en Facebook.

Resultaat

  • De ‘Dag van de Scheiding’ is trending op Twitter. Het onderwerp is ook hot bij kranten, tijdschriften en radio- en televisieprogramma’s.
  • De directe mediawaarde van de campagne is tien keer hoger dan het bestede pr-budget. Onder meer NOS, NU.nl, LINDAnieuws, BNR, de Telegraaf en het AD besteden aandacht aan de Dag van de Scheiding en het scheidingsonderzoek.
  • Het bezoek aan de kenniswebsite van de vFAS was in de campagne meer dan 150% hoger dan in andere weken.

Meer informatie

Meer over:

Reageer