Simonis en BuunkOpdracht

Van Appel tot Mesdag. En van Breitner tot Mondriaan. Simonis & Buunk heeft het. De gerenommeerde kunsthandel (sinds 1927) koos in 2017 voor ZB als marketing & communicatiebureau. De opdracht; zorg met een multimediale aanpak voor meer aandacht voor de unieke collectie van meer dan 3.000 schilderijen en zorg dat de naamsbekendheid onder kunstminnaars in binnen- en buitenland toeneemt.

Aanpak

Rondom grote evenementen, zoals veilingen, tentoonstellingen en verkoopdagen zetten we Simonis & Buunk crossmediaal op de kaart. Radiospotjes, tentoonstellingscatalogussen en advertenties in NRC en de Telegraaf zijn gebleven. Maar we helpen de kunsthandel nu ook bij het veroveren van de online- en social-wereld. De rode draad: kunstkopers attenderen op bijzondere nationale en internationale meesters. En is adverteren met Mesdag en Mondriaan op Facebook effectief? Zeker weten!

Resultaat

De multimediale aanpak wierp meteen zijn vruchten af.

  • De eerste campagne ‘nieuwe stijl’ bereikte een recordaantal potentiële kopers;
  • We braken het verkooprecord: er werden meer schilderijen verkocht dan ooit;
  • De online campagne zorgde voor een forse stijging van het aantal bezoekers op www.simonis-buunk.nl

Meer informatie

Meer over:

Reageer