Simonis en BuunkOpdracht

Van Appel tot Mesdag. En van Breitner tot Mondriaan. Simonis & Buunk heeft het. De gerenommeerde kunsthandel (sinds 1927) koos voor ZB als marketing & communicatiebureau. De opdracht; zorg met een multimediale aanpak voor meer aandacht voor de unieke collectie van meer dan 3.000 schilderijen en zorg dat de naamsbekendheid onder kunstminnaars in binnen- en buitenland toeneemt.

Aanpak

Rondom grote evenementen, zoals veilingen, tentoonstellingen en verkoopdagen zetten we samen met een team van gespecialiseerde freelancers Simonis & Buunk crossmediaal op de kaart. Radiospotjes, tentoonstellingscatalogussen en advertenties in NRC en de Telegraaf zijn gebleven. Maar we helpen de kunsthandel ook bij het online en via social media meer zichtbaar zijn. De rode draad: kunstkopers attenderen op bijzondere nationale en internationale meesters.

Resultaat

De multimediale aanpak werpt zijn vruchten af:

  • De eerste campagne ‘nieuwe stijl’ bereikte een recordaantal kunstliefhebbers;
  • Op de verkoopveiling kwamen tal van nieuwe kunstliefhebbers af, buiten het eigen netwerk;
  • De online campagnes zorgen voor fors meer bezoek op www.simonis-buunk.nl

Meer informatie

Meer over:

Reageer