Hoe kun je je als ziekenhuis onderscheiden van andere? Veel meer dan alleen met de kwaliteit van de zorg. Wat te denken van bijvoorbeeld gastvrijheid of communicatie?

Dat is de visie van de Raad van Bestuur van VieCuri Medisch Centrum, met meer dan 3.000 medewerkers en ziekenhuizen in Venlo en Venray een belangrijke speler in de zorg in Noord-Limburg. In opdracht van de Raad van Bestuur werkt ZB-directeur Robbert Zantinge de komende maanden aan een nieuwe positioneringsstrategie. Op basis daarvan herontwikkelt hij ook het marketing- en communicatiebeleid van de organisatie.

Robbert: Œ’Het is geen geheim dat ik me thuis voel in de sector Zorg & Welzijn. Dus ja, dit vind ik een prachtklus. Waarom? Misschien wel omdat je in de zorg zo duidelijk het verschil kunt maken. Communicatie is er cruciaal, de hele dag en bij iedereen. Daarover nadenken en me in zo’n vraagstuk als positionering vastbijten, vind ik prachtig om te doen.’

ZB voert met regelmaat adviesopdrachten uit in de gezondheidszorg, zoals voor ziekenhuizen in Utrecht, Goes, Almelo, Ede en Winterswijk. Op dit moment werkt ZB, naast VieCuri Medisch Centrum, onder meer voor RadboudUMCThebe Extra/Thuiszorg, PGGM, SHL-Groep en Pensioenfonds Zorg en Welzijn.

VieCuri

Share:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrEmail this to someonePrint this page

Meer over:

Reageer