Hoe kan de Nederlandse Vereniging van Familierecht Advocaten en Scheidingsmediators (vFAS) ervoor zorgen dat het publiek haar ziet als een keurmerk voor echtscheidingen? Door zichzelf aan te prijzen via advertenties, óf door vrijblijvend betrouwbare informatie te bieden?

Kennis als een dienst

vFAS koos ervoor om de kennis die zij hebben over scheiden en mediation vrij toegankelijk ter beschikking te stellen op de website verder-online.nl. Op deze manier helpen zij hun potentiële cliënten op weg bij de eerste stappen van hun scheiding, een lastige fase waarin het hebben van betrouwbare actuele informatie onmisbaar is. Door betrouwbare informatie aan te bieden zet vFAS in op kennis als een service. Een geheel vrijblijvende dienst die de basis legt voor een (eventuele) betaalde dienst bij één van de vFAS advocaten en mediators.

Goede content is relevante content

​Door betrouwbare informatie over scheiden vrijblijvend aan te bieden, positioneert vFAS zich als autoriteit op het gebied van scheiding en mediation. Diverse soorten content zoals artikelen, blogs, nieuwsberichten maar ook video’s, voorbeelddocumenten en rekenmodellen zijn op de website ondergebracht in vier hoofdthema’s.

Welke content relevant is, verschilt per bezoeker: ​Dirk, een vader van twee kinderen wil alles weten over ouderschapsplannen en Karin, een vrouw met een eigen zaak heeft meer behoefte aan informatie over de zakelijke impact van scheiden. Beiden hebben een eigen huis en zijn geïnteresseerd in informatie over het uitkopen van een partner. Door deze bezoekers te herkennen, kan VERDER* zowel Dirk als Karin content laten zien die van toepassing is op hun persoonlijke situatie, zonder dat zij daarvoor persoonlijke informatie moet prijsgeven.
vFAS verder-online.nl

Segmentatie en personalisatie

​De doelgroep van VERDER* hebben we gesegmenteerd in zes verschillende persona’s die zich kunnen begeven in drie verschillende fases in hun customer journey. Alle content van VERDER* hebben we vervolgens gelabeld met de persona’s en fases zodat de website weet welke content relevant is en in welke volgorde.

Om bezoekers te herkennen, worden zichtbare en onzichtbare hulpmiddelen gebruikt. Op basis van het klikgedrag, leestijd en bijvoorbeeld de Google Adwords advertentie waarmee de bezoeker binnenkomt, wordt een profiel en fase aan de bezoeker toegekend. Vervolgens laat VERDER* de bezoeker automatisch passende content zien.

Optimalisatie

Gedrag van bezoekers is de meest betrouwbare raadgever. Daarom toont VERDER* niet alleen content op basis van gedrag, maar houdt VERDER* ook bij of een bezoeker een voorgesteld artikel aanklikt. Met deze data wordt de website geoptimaliseerd. We kijken naar de gebruikte klikpaden en passen de segmentatie of de content aan. Daarnaast gebruiken we de data als input voor nieuwe content.

 

Share:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrEmail this to someonePrint this page

Reageer