Opdracht

Hoe kan de Nederlandse Vereniging Familierecht Advocaten Scheidingsmediators (vFAS) ervoor zorgen dat het publiek haar ziet als dé kennisautoriteit bij echtscheidingen? Door zichzelf aan te prijzen via advertenties, óf door vrijblijvend betrouwbare informatie te bieden?

Aanpak

Met ZB ontwikkelde voor vFAS verder-online.nl, een vrij toegankelijk kennisplatform over scheiden en mediation. De site helpt potentiële cliënten in de eerste stappen van hun scheiding, een lastige fase waarin betrouwbare informatie onmisbaar is.

Verder-online is een meerdere keren bekroonde personalisatiewebsite. De site herkent na enkele kliks de bezoeker, wijst deze toe aan een profiel en toont daarna alleen nog de meeste relevante content. Iemand zonder kinderen krijgt dus geen tool te zien om de kinderalimentatie te berekenen. We meten vervolgens het gedrag van de bezoeker en gebruiken deze data om de segmentatie verder te verbeteren.

Door betrouwbare informatie over scheiden vrijblijvend aan te bieden, positioneert vFAS zich als autoriteit. De vFAS helpt onder meer met ervaringsverhalen, blogs, nieuwsberichten, maar ook video’s, voorbeelddocumenten en rekenmodellen.

De doelgroepen zijn gesegmenteerd in zes verschillende persona’s die zich kunnen begeven in drie verschillende fases in hun customer journey. Alle content is door ZB gelabeld met de een persona én met een fase, zodat de website weet welke content relevant is en in welke volgorde deze moet worden aangeboden.

Om bezoekers te herkennen, worden zichtbare en onzichtbare hulpmiddelen gebruikt. Op basis van het klikgedrag, leestijd en bijvoorbeeld de Google Adwords advertentie waarmee de bezoeker binnenkomt, wordt een profiel en fase aan de bezoeker toegekend. Vervolgens laten we de bezoeker automatisch passende content zien.

vFAS verder-online.nlResultaat

  • Time on site: ruim 9 minuten gemiddeld per bezoeker;
  • Conversie: 16% gemiddeld voor alle conversiedoelen;
  • Winnaar Grand Prix award voor Beste Contentplatform
  • De jury: ‘De jury is hier daadwerkelijk van onder de indruk. De technologie achter het platform is indrukwekkend. Op basis van data en zes persona’s past de content op de website zich real-time en dynamisch aan voor de eindgebruiker. Elke bezoeker is gemiddeld bijna tien minuten op de site, dat is indrukwekkend. Prachtige aanpak voor een moeilijk onderwerp. Dit is de droom van elke contentmarketeer.’
  • Winnaar Grand Prix award Beste data driven executie
  • Winnaar bronzen Grand Prix award B-to-C

Meer informatie

  • Interesse in personalisatie-technieken voor jouw website? Op youwebsite.nl lees je er alles over. YOU (een product van ZB) is geschikt voor elke organisatie die werkt met een contentgedreven strategie.
  • Lees hier meer over de drie Grand Prix Awards voor verder-online.nl
  • Blog: ‘De steeds belangrijkere rol van personalisatie in contentmarketing

Meer over:

Reageer