disco

Hoe verbeter je de klantvriendelijkheid als 9.000 van de 12.000 medewerkers parttime werken? Voor die uitdaging stond supermarktketen Dirk van den Broek. ZB ontwikkelde voor Dirk het meerjarige programma ‘Ik ben Dirk’. De contentmarketing aanpak heeft Gaming + Training + Social media als rode draad. Het succesvolle ‘Ik ben Dirk’ won in Nederland een Gouden Grand Prix Content Marketing en in België een gouden BDMA contentmarketing Award.

Het programma moet ertoe leiden dat in 2018 alle medewerkers weten hoe ze klantvriendelijkheid in hun werk moeten toepassen. Centrale rol speelt de (interne) Facebookgroep ‘Ik ben Dirk.’ Binnen enkele maanden werd 70% van de winkels actief op het platfom.

Prijswinnende strategie

DIRK TAS_BEWERKTHet concept werd bekroond met de gouden Grand Prix Content Marketing ’15/’16. De jury Grand Prix Content Marketing over de contentmarketingstrategie: ‘Ik ben Dirk is een sterk en authentiek concept dat heel goed is uitgewerkt. Een knappe prestatie omdat alle 12.000 (verschillende en vaak parttime werkende) medewerkers worden bereikt. De strategie gaat uit van drie fases: 1) Dit is Dirk, 2) Ik word Dirk en 3) Ik ben Dirk. Bijzonder is dat de campagne wordt aangestuurd door een geïntegreerd team met HR-, Marketing- en Communicatieprofessionals.

Over Dirk

Dirk is een Nederlandse supermarktketen met 107 winkels en is onderdeel van de Detailresult Groep. Hieronder vallen ook de supermarkten van DekaMarkt, slijterijketen Dirck III en de D-reizen vakantiewinkels. Dirk richt zich vooral op een lage prijs van de producten. Dirk is in het vakgebied vooral bekend vanwege de sprankelende en onorthodoxe communicatie.

  • De discofoto op deze pagina is gemaakt tijdens de eerste Supermarkt Disco ter wereld. In Amsterdam werd een Dirk supermarkt omgetoverd tot een ware discotheek met discobollen, een bar en zelfs een drive-in bioscoop. De 500 kaartjes à € 7,50 waren in twee minuten uitverkocht. De bezoekers kregen onbeperkt drankjes en konden hun Dirk-tas volgooien met boodschappen. Typisch Dirk.

DirkInhaker-Dirk-Rutte-Obama

Verder lezen?

Share:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrEmail this to someonePrint this page

Meer over:

Reageer