Opdracht

Een flexibele schil met gespecialiseerde freelancers en interimmers die op drukke momenten ingeschakeld kunnen worden. Dat was de wens van de afdeling Marketing & Online van SNS Bank.

Aanpak

Na een analyse werd in zes maanden tijd een professionele schil rondom de afdeling gebouwd met online professionals. Een aantal goede freelancers (die al voor SNS werkten) bleven en via het netwerk van ZB zijn er verschillende ervaren professionals bij gekomen. Inmiddels werken via ZB onder meer online marketeers, redacteuren, SEO-specialisten, vormgevers en campaigners in de flexibele schil. Zij kunnen voor klussen van 2 weken tot 9 maanden worden ingeschakeld. Er wordt gewerkt volgens een standaard werkwijze waarin briefing, intake, kwaliteitsbewaking en evaluatie zijn opgenomen.

Resultaat

De nieuwe werkwijze werpt al jaren zijn vruchten af: minder leveranciers, eenheid in tarieven en vooral bewaking van kwaliteit en kwantiteit. De belangrijkste voordelen voor SNS Bank Marketing & Online op een rij: flexibeler (de afdeling kan tijdelijke pieken makkelijker opvangen), leniger (de afdeling kan sneller reageren op interne vragen), goedkoper (denk aan de SEO-expert die je niet elke dag nodig hebt) en sterker (er is specifieke deskundigheid toegevoegd en deze wordt ook gedeeld met de vaste medewerkers).

Meer over:

Reageer