De BOVAGkrant is al meer dan twintig jaar dé kennisbron voor de meer dan 10.000 BOVAG-bedrijven en een begrip in de mobiliteitsbranche. ZB ontwikkelde in opdracht van BOVAG een nieuw, gesegmenteerd concept. De BOVAGkrant verschijnt nu negen keer per jaar in verschillende vormen voor dertien verschillende doelgroepen.

Relevante content

BOVAGkrant is hét magazine voor ondernemers die zich bezighouden met mobiliteit. In ieder nummer van de BOVAGkrant wordt aandacht besteed aan achtergronden bij beleid en activiteiten van BOVAG, zoals lobby, de cao of bijvoorbeeld branche-innovatie. Daarnaast staan ieder nummer inspirerende ondernemers centraal van binnen én buiten de mobiliteitsbranche.

Magazine wordt intensief gelezen

Uit het lezersonderzoek blijkt dat 67% van de lezers het blad intensief leest. Zij lezen ongeveer de helft tot vrijwel alles van het blad. Dit is fors hoger dan in de benchmark. Gemiddeld leest men 20 minuten in het blad. De ontvangstwaardering ligt eveneens boven de benchmark. 89% stelt de ontvangst van het magazine op prijs/zeer op prijs.

BOVAG & ZB

In 2014 startte de samenwerking tussen BOVAG en ZB. We ontwikkelden met diverse communicatiespecialisten van BOVAG een nieuwe formule en nieuw uitgeefmodel: een gesegmenteerde uitgave waarbij het uitgangspunt is: ‘Zoveel algemene content als mogelijk zoveel doelgroep specifieke content als nodig’.

Na de invoering van de nieuwe contentstrategie nam BOVAG zelf weer de regie. BOVAG heeft een eigen redactie in huis die zelf de artikelen verzorgt en keuzes maakt voor de segmentatie. BOVAG kent zijn eigen leden immers het beste. Jaarlijks verschijnen er elf gesegmenteerde uitgaven, waaronder twee specials. ZB ondersteunt BOVAG bij de vormgeving en productie van de BOVAGkrant.

Deze diashow vereist JavaScript.

Meer over:

Reageer